Dieta

Aktywny styl życia zwiększa zapotrzebowanie organizmu na kalorie w wyniku czego łatwiej jest pozbyć się zbędnych kilogramów i utrzymać właściwą masę ciała. Najlepsze wyniki w odchudzaniu uzyskuje się, gdy dieta odchudzająca zaplanowana jest na wiele tygodni w połączeniu z wysiłkiem fizycznym (spadek masy ciała odbywa się wówczas niemal wyłącznie kosztem tłuszczu). Rodzaj i intensywność ćwiczeń powinny być dostosowane do indywidualnych możliwości każdego z nas.

Odchudzanie polega na ograniczeniu spożycia energii poniżej zapotrzebowania organizmu. Energię potrzebna do normalnego funkcjonowania czerpie on wówczas ze spalania zapasów zgromadzonych w postaci tkanki tłuszczowej. Najbardziej skuteczna jest powolna utrata tkanki tłuszczowej.

Regularne, urozmaicone posiłki. Zalecane są co najmniej 4 posiłki dziennie, ale oparte na bazie produktów niskokalorycznych. Ważne są też regularne pory posiłków. Odchudzanie nie polega na głodzeniu. Głodzenie na zmianę z jedzeniem 1-2 obfitych posiłków powoduje rozregulowanie przemian metabolicznych w organizmie i nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Osoba, która jest bardzo głodna – zjada na raz dużo więcej, niż rzeczywiście potrzebuje, dlatego lepiej jeść mniejsze porcje, ale za to częściej.